

Pasieniečių mokykla
Pasieniečių g. 11,
Medininkų k., LT-13192
Vilniaus r. sav.
Tel. (8 5) 219 8200,
anoniminio pasitikėjimo tel.
(8 5) 219 8250, el. paštas:
mokykla.dvkp@vsat.vrm.lt
Mokyklos patalpų video turas

Pamokoje pas profesinių dalykų mokytoją Vaidą Belevičių
Prieš kelias dienas pabuvojome vienoje iš Pasieniečių mokyklos Profesinių dalykų skyriaus mokytojo Vaido Belevičiaus vedamų pamokų. Buvo įdomu ir smalsu, kaip jam sekasi vesti užsiėmimus kursantams. Pasirodo, V. Belevičius pademonstravo savo išskirtinius mokymo, užsiėmimų vedimo įgūdžius. Apie tai pasistengėme parašyti.
Kursantams jis vedė transporto priemonių ir dokumentų tikrinimo užsiėmimą. Pagrindinis šio dalyko tikslas – kursantus išmokyti identifikuoti transporto priemones, jas patikrinti ir jų dokumentus dėl tinkamumo dalyvauti eisme.
Rytas...Auditorijoje
kursantai atsistoja ir pasitinka savo mokytoją. Kaip vėliau V. Belevičius
paaiškino, jis iškart stengiasi „sugriauti“ sienas tarp jo ir kursantų, jog
atsirastų laisvas-dalykiškas bendravimas ir atgalinis ryšys. Tikriausiai, kursantų
laukė įdomi pamoka.
Pasirodo, kad šioje
pamokoje 31 laidos kursantai jau įtvirtins teorines žinias ir praktinius
įgūdžius, kuriuos jie mokėsi metų bėgyje. Pagal programą minėto dalyko praktiniam
mokymui skirta 37 val., o teorijai – 5 val. Šiuo atveju
visi kursantai laikė dviejų dalių testą. Pirmoje testo dalyje visi buvo
sukniubę į kompiuterius ir per 20 minučių turėjo įveikti visas ten rastas
užduotis. Antroji testo dalis buvo sudėtingesnė, bet pakankamai linksma ir
klasėje vyravo smagi nuotaika. Atsiskleidė kursantų užsiėmimų metu įgytos
žinios, jų įgūdžiai, geros atminties, jų reakcijos bei mąstymo ypatumai.
Stebint užsiėmimą susidarė tokia nuomonė. Vaido mokymo
stilius nebuvo nei smarkus, nei ekstravagantiškas, truputį teorijos ir daug
praktinių pavyzdžių-situacijų. Smagu, kad mokytojas padeda kursantams mokytis,
t.y. padeda rasti teisingą atsakymą, o ne jį tiesiog pateikia. Pamokoje kursantai
pasijuto visi lygūs ir vienodi. „Man patinka švelnaus pokalbio stilius“ – sakė V.
Belevičius. Pasak jo, užsiėmimo struktūra ir taikoma mokymo metodika priklauso
nuo temos keliamų tikslų.
V. Belevičius: „svarbu išmokyti kursantus kritiškai mastyti, greitai ir tiksliai priimti teisingus sprendimus ir savalaikiai juos įgyvendinti. Taip pat ugdyti kitas svarbias pareigūnui savybes. Pamokoje svarbi tvarka bei drausmė, nes kiekvienas turi teisę išgirsti, paklausti manęs ir mokytis „sveikoje aplinkoje“.
V. Belevičius: „kadangi kiekvienas kursantas priima skirtingai tą pačią informaciją savo pamokose taikau įvairius mokymo metodus: interaktyvios užduotys, darbas grupėse, savarankiškas darbas, inovatyvios užduotys ir t.t. Jų metu turiu galimybę pažinti kiekvieną iš jų ir iš įvairių pusių, todėl galiu reaguoti į jų individualius poreikius.“
Anot
kursantų, teorijos galima išmokti iš knygų, o patirtis atskleidžia konkrečius
ir tikrus pavyzdžius, kurie puikiai iliustruoja bet kurią studijuojamą temą.
Svarbu, kad pamokų turinys nebūtų itin teorinis, atitrūkęs nuo gyvenimo, nes
šiandien tampa vis aktualiau mokytis tai, ką gali pritaikyti.
31 laidos kursantų teigimu, jų mokytojas V. Belevičius - lankstus, ne tik laikosi plano, o atsižvelgia į situaciją ir kūrybiškai modeliuoja savo paskaitos eigą. Be to, jis savotiškai sugeba valdyti auditoriją, sudominti net ir nemotyvuotus kursantus. Diskusijos metu kursantai akcentavo, kad geras mokytojas iš lapų neskaito, o gyvai pasakoja, žino, ką teigia iš praktinės patirties. Visa tai iš mokytojo reikalauja daug pasiruošimo, energijos ir kūrybiškumo.
Kursantai taip teigdami apie V. Belevičių pataikė tiesiai į „dešimtuką“. V. Belevičius tikras savo profesinės srities žinovas. Jis į Pasieniečių mokyklą atėjo dirbti iš Pagėgių rinktinės Plaškių užkardos. Nuo 2014 metų dešimties metų pasienyje įgytą patirtį sėkmingai perduoda būsimiems pasieniečiams.
Labai svarbiu geros pamokos kriterijumi kursantai dar įvardijo pasirinktus mokytojo dėstymo metodus, kuomet kursantai nebijo išsakyti ar apginti savo nuomonę, mąstyti ir veikti savarankiškai, o skatina juos aktyviai dalyvauti, analizuoti, pasisakyti, nebijant suklysti ar išsakyti klaidingą nuomonę.
Panašu, kad šio dalyko kursantų mokymasis pagrįstas jų interesais ir lūkesčiais, mokytojo bei kursanto teigiamu bendradarbiavimu ir gera atmosfera paskaitoje. Todėl 31 laidos kursantai tvirtai pareiškė, kad Pasieniečių mokykloje mokytojas V. Belevičius yra geras jų pagalbininkas bei kolega.
Pagaliau po pamokos paaiškėjo, kad testą 23 kursantai, iš 24-ių, išlaikė sėkmingai, bet vienam nepavyko, žadėjo pasistengti.
Taigi,
kursantai pasitikrino savo žinias, todėl drąsiai gali teikti, kad pasiekė mokytojo
iškeltus tikslus – išmoko tikrinti
transporto priemones ir jų dokumentus, sugeba vykdyti tipines užduotis, kurios
gali būti skiriamos atliekant patikrinimus, moka naudoti įrangą, skirtą
tikrinti transporto priemones ir identifikuoti galimai pagrobtas transporto
priemones bei išmano Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos, tarptautinės,
nacionalinės teisės aktus, susijusius su transporto priemonių dalyvavimu
tarptautiniame viešajame eisme.
Ir dar – jeigu ko dar ir neišmoko, pasižadėjo tikrai pasistengti ir išmokti kituose V. Belevičiaus užsiėmimuose.
Geri
kursantų testų rezultatai džiugino juos, į sekančią
pamoką jie ir vėl atskubės įgyti naujų žinių. Galbūt grįšime ir mes į pamoką
pas V. Belevičių arba sudalyvausime kitų mokykloje dirbančių mokytojų
užsiėmimuose.









